За 20 років роботи у шоу-бізнесі Ірина Ангелова, як піар-директорка та організатор концертів, попрацювала з багатьма нашими артистами: «Тартак», «СКАЙ», «Друга Ріка», The ВЙО, Камалія, Олег Скрипка…
В інтерв’ю Коротко про Ірина Ангелова розповіла, як «пройшла тендер» у Олександра Положинського, чому Олег Скрипка – універсальний солдат в шоу-бізнесі, чи можливо зараз заробляти концертами, які чудернацькі пункти є в райдерах артистів та чому їй було б цікаво попрацювати з Лідою Лі.
- Іро, чи є у вас улюбленець серед артистів, з якими ви працювали?
- Я всіх люблю, бо і життя мене по-різному до кожного з них привело. Я, між іншим, ніколи не була затятим фанатом артиста, з яким працювала чи працюю. Адже у фанклубах є багато дівчат, які мріють працювати з артистами.
Вважаю, що кожного артиста треба просто любити. Від цього й залежить гармонія. Я їх люблю, підтримую, це дуже важливо в роботі.
За 20 років роботи в шоу-бізнесі перепрацювала з багатьма артистами, і з усіма гарно спілкуюся й нині. Немає такого, щоб хтось у мене викликав негативні емоції.
- Але завжди ви дуже тепло говорите про Сашка Положинського.
- Він взагалі вже Олександр Євгенович, легендарний артист. Ми з ним одразу, тільки-но познайомились, знайшли спільну мову.
У мене тоді вже була своя івент-агенція, але я працювала як посередник між артистом і замовником. Тоді я багато працювала з кавер-бендами. Жартую, що в мене був такий собі центр працевлаштування, бо було багато запитів, багато колективів. Мені було цікаво, але хотілося, щоб в мене був свій артист, якого можна підтримувати, турбуватися про нього.
І якось ми про це заговорили із Сашею. Я підготувала велику концепцію, як я бачу розвиток гурту «Тартак», які кроки треба зробити по рекламній кампанії, по концертній діяльності. Пригадую, тоді Сашко мені сказав, що я пройшла тендер. Хоча досі не знаю, хто там ще брав участь в тому тендері (сміється). Це в дусі Саші. І ми почали працювати.
На той момент не так багато було концертів у «Тартака». Я почала піднімати інформаційний простір, організовувати концерти. Не все було так просто.
Класно, коли артист має попит, коли дзвінок за дзвінком, а ти тільки відповідаєш на телефонні дзвінки і домовляєшся про концерти. А я починала свій шлях з того, що формувала базу, обдзвонювала всі можливі локації, знайомилась з адміністрацією, представляла закладам артиста.
- Ви казали, що в шоу-бізнес вас привів Борис Таршис, ексучасник гурту «4 королі». Останній з його виступів був ще 2020 року, здається. Спілкуєтеся?
- Після «4 королів» Борис заснував свій колектив Tarshis. Ми познайомилися з ним на презентації альбому Євгена Філатова і досить плідно працювали. Він дійсно ввів мене в сферу шоу-бізнесу, з усіма знайомив. А потім якось зупинилася у нього концертна діяльність.
Артисти періодично роблять творчі паузи. Так було і з «Тартаком». Олександр вийшов зі складу гурту, потім ми взяли іншого вокаліста - Сергія Строяна. Він два роки пропрацював, і гурт все одно припинив своє існування.
Борис зі своїм складом музикантів працював з Віктором Павліком. У Павліка з'явився проект Pavlik OverDrive, Борис співав у нього на бек-вокалі. Отака склалася історія.
Ми з Віктором Павліком знайомі вже цілу вічність, я теж робила їм концерти, і ми постійно бачилися з хлопцями. А коли почалось повномасштабне вторгнення, якось зв'язок втратився. Можливо, Борис десь за кордоном. Питала серед музикантів, з якими він працював у колективі, чи хтось підтримує з ним зв'язок, але нічого про нього не знають.
За всіма не прослідкуєш, хто, де і як. Минулого року помер музикант Олексій Мельченко, який 10 років працював у колективі «ВВ» басистом, і ми пізно про це дізналися. У кожного своє життя.
- Важко зараз заробляти на концертах артисту? Наприклад, Klavdia Petrivna та KOLA казали, що нічого не заробили концертами у Палаці спорту. Доцільніше збирати маленькі площадки і заробляти чи великі?
- Потрібно робити аналітику, наскільки артист затребуваний і наскільки є вірогідність того, що він справді збере Палац спорту.
Щоб збирати Палац спорту, потрібно робити велику паузу. Тобто певний час не давати концерти, не з'являтись в інформпросторі. У «Океана Ельзи», наприклад, досить довго не було концертів. У Сергія Жадана, який зібрав Палац спорту на свої літературні читання, теж довго не було концертів.
Багато що залежить і від цінової політики, і від конкретного артиста. Деяким артистам, наприклад, краще робити клубні концерти, клубні тури, ніж намагатись зібрати Палац спорту. До того ж, щоб зібрати таку велику площадку, потрібні великі витрати на рекламу, щоб люди знали про цю подію. Одного банера на Палаці спорту недостатньо. Треба максимально анонсувати.
Має бути й цікава історія. Концерт «Океана Ельзи» - це класна графіка, звук, плюс запрошені гості. Класний інформаційний привід був у KOLA - її день народження, для анонсу концерту вона знімала креативні відеоролики. Були запрошені артисти, а такі колаборації теж викликають інтерес.
Багато артистів обирають робити тури невеликими містами. Це інша історія, бо в маленькі містечка рідко до людей заїжджають відомі артисти, і є можливість збирати зали.
Я, до речі, дивлюсь по регіонах, де ми робили концерти: де артиста дуже люблять, а де треба зайнятися рекламою чи, можливо, з якимись іншими заходами приїхати, щоб люди ближче познайомилися з артистом.
Наприклад, Олег Скрипка - настільки універсальний солдат, що за його участі людям можна пропонувати багато різних проєктів. Окрім концертів легендарних «ВВ», можна організовувати медитації, винні дегустації. У Олега є курс авторських медитацій, це ретрити на чотири години. Дегустації теж в різних інтерпретаціях робляться. Ми робили гастровечері, шеф-кухарі готували їжу, Олег презентував вино. Можна це робити в музичному оформленні з гуртом. Одним словом, можна міксувати в залежності від того, що людей цікавить.
Що стосується, власне, заробітків, то вони дуже впали. Хоча не так давно дивилася інтерв'ю MELOVIN, де він каже, що в нього, навпаки, підвищились.
Я про своїх артистів цього сказати не можу. Руслана в інтерв'ю, до речі, теж казала, що це гонорарами не назвеш. І це дійсно так. Ми намагаємося і благодійні івенти робити, і збирати кошти на концертах. Але у артиста є команда, у всіх родини, діти, всім треба ще й щось їсти.
- Серед молоді хтось подобається?
- Серед молодих артистів мені дуже подобається KOLA. Ми гарно товаришуємо з Ярославом Карпуком, який виступає під псевдонімом YAKTAK. Дуже люблю креативних. Єдине - молодих артистів з’являється багато, і за всіма не встигаю слідкувати.
Наприклад, про YAKTAK, коли тільки він починав кар’єру, дізналася від молодшого сина Олега Скрипки - Устима. Устим теж співає, дуже креативний, дуже багато написав вже своїх альбомів. Ми робили концерт YAKTAK і запросили Устима як запрошеного гостя, вони з Ярославом разом заспівали пісню. Це була мрія Устима, і Ярослав теж був не проти. Так що Ярослава відкрив для мене саме Устим.
- Устим, між іншим, багато пише музики, про це й Олег розповідав. Але його якось не чути.
- Справді, він вже не один альбом написав. Він живе музикою. У нього виходять релізи на YouTube, були виступи, виходило інтерв'ю, в огляди музичних новинок він потрапляв зі своїми піснями.
Справа в тому, що він обрав шлях робити музику самостійно, без підтримки батька, без його протекції. Олег дуже сильно любить своїх дітей, підтримує кожного і кожну, максимально все для них робить. І не проти того, щоб, наприклад, робити якісь спільні концерти чи заходи. Але Устим хоче пройти свій шлях сам, не хоче бути його протеже. Так і робить. Вважаю, це правильно. В Устима є свої люди, з якими він співпрацює. Процес іде. Можливо, не так швидко, як хотілося б. Але в нього постійно нова музика з’являється.
- Чи існують досі чудернацькі пункти в райдерах артистів? Коли, наприклад, просять M&M's лише жовтого кольору чи рожеву пантеру.
- Нікуди це не ділося. Періодично міняються якісь пункти, бо що тільки не писали в тих райдерах! Це робиться для того, щоб було видно, наскільки організатор приділяє увагу організації події.
Наприклад, в райдері гурту «СКАЙ» є пункт, що в гримерці мають бути 10 «кіндерів». У Олега Скрипки колись був прописаний касетний магнітофон. Зараз в райдері є цеглина. Дякувати Богу, працюємо з відповідальними організаторами, яким пояснювати нічого не треба. Але, буває, завертають цеглину в подарунковий папір і залишають у гримерці.
Раніше я відвідувала досить багато концертів іноземних зірок, цікаво було для досвіду. Читала їхні райдери. От вони справді заморочуються, вказуючи навіть, якого кольору мають бути штори чи які квіти стояти у вазі.
Колись на Leopolis Jazz Fest приїздив відомий британський співак Сіл. Так в його райдері були прописані дві масажистки, які вміють займатися тантричним сексом. Я собі на хвилинку навіть уявила: якщо мені захочеться привезти цього артиста з концертом в Україну, де я буду шукати таких масажисток (сміється)? Звісно, якщо треба знайти, то знайдемо, але от вам приклад, що пишуть в райдерах.
- Ви займалися і продажем авторського вина Олега Скрипки. Це ж не зовсім обов’язки піар-директорки?
- У команді Олега я чим тільки не займалась! Хтось вважав мене його піар-директором, хтось - концертним директором, тому що концертами теж займалася я.
Я, як і сам Олег, універсальний солдат. Був період, що я долучилась до процесу координування фестивалю «Країна мрій». Продавала медитації, дегустації, координувала всі організаційні процеси.
У нас є інтернет-магазин по продажу вина, і він на мені: всі заявки, які надходять, отримую безпосередньо я, обробляю їх. Це інший вид діяльності, але мені це теж цікаво. Я - за постійний розвиток, класно пробувати щось нове.
Процеси по виробництву вина дуже цікаві. Як і співпраця в колаборації з брендами.
- А Олег слідкує за процесом виготовлення свого вина? Великі партії робите?
- Так. Ми співпрацюємо з Chateau Chizay. Олег залучений повністю у виробничий процес, навіть безпосередньо сам доглядає виноград. Партії виходять великі, попит на вино росте. Воно вже представлено в багатьох магазинах. Але буває таке, що люди не можуть знайти, бо вино активно розкуповують.
- Вдалий бізнес вийшов, бо не у всіх артистів виходить з бізнесами.
- Артисти ж взагалі не бізнесмени. Недаремно кажуть, що короля робить свита. Звісно, активно допомагає команда. Вважаю, артистам треба займатися творчістю - писати пісні, грати концерти.
Звісно, класно, коли в артиста є якийсь бренд. З Олегом ми зробили коштовності – кулончики «Країна мрій», «ВВ». Але це не масові продажі, це ексклюзивні речі. Маємо свій мерч.
Олег мав відношення до ресторану «Канапа», який вони створили разом з Дмитром Борисовим. Але потім Олег відійшов від ресторанного бізнесу.
- Набридло цим займатися?
- Не те щоб набридло… Хотів спробувати – спробував. Там, мабуть, більшу роль грало ім'я Олега. Бо Дмитро - професійний ресторатор, він профі, і він більше займався ресторанною історією. А в нашому випадку більше грало ім'я. Коли, наприклад, приїжджав П’єр Рішар, українські вечорниці робили саме в «Канапі».
Всьому ж свій час. Вважаю, що треба йти в ногу з часом. Зараз стільки всього різного і цікавого з'являється, можна креативити щось нове.
До речі, той же MELOVIN нещодавно випустив блиск для губ. Неочікуваний хід. Звичніше, коли, наприклад, Тіна Кароль випускає помаду. Але в мене вже є думка замовити і подивитися, що ж то за блиск. Цікаво.
- У січні цього року - 10 років, як ви працюєте зі Скрипкою. Стільки років разом триматися – це класна історія.
- Так, 10 років. У 2015-му мої друзі сказали Олегу, що я – та дівчинка, яка може продати все і вся. Олег запропонував зустрітися, поговорити про можливу співпрацю.
Пригадую, мене тоді аж трусило. Думала: а що я можу запропонувати людині такого рівня, це ж такий легендарний артист?! Я досить довго дотримувалася субординації. Для мене він - Олег Юрійович, інакше бути не могло. Хоча він постійно мене поправляв: давай Олег і на ти.
Ми з Олегом теж робили творчі паузи. Олег пробував працювати з різними людьми. Хоча дружити ми ніколи не переставали. До речі, творчі паузи і в роботі, і в стосунках дозволяють не сваритись, уникати якихось дисбалансів. Це вже я начиталась психології (сміється).
Ми так багато років разом працюємо, що якось одна жіночка видала: «а я думала, ви дружина Олега Скрипки». Ні, кажу, в нього прекрасна дружина Наталя і четверо дітей.
- Фани зверталися до вас з якимись проханнями до артиста?
- Так, постійно пишуть в соціальних мережах. Передають подарунки на концертах. Що цікаво, знаходять навіть старі касети з записами, які були записані бозна-коли. Навіть Олег іноді каже: боже, де ви це взяли. Сміялися з Олегом, що скоро до нас з бобінами будуть приходити. Але вишуковують такі речі, просять їх підписати.
Ми співпрацюємо у певних проєктах з Ахтемом Сеітаблаєвим. І в Дніпрі люди у мене просили контакти Ахтема, тому що в них є архівні фотографії старого Бахчисараю, і вони хотіли йому передати. Я особисті контакти артистів не даю, але порадила звернутися в соцмережах, він там відповідає.
- З ким би вам ще хотілося попрацювати?
- Є в мене маленький незакритий гештальт. Хочу зробити концерт Дану Балану. Давно в мене ця ідея фікс не виходить з голови.
KOLA мені подобається, як я вже казала. Ходила на її концерт і отримала масу задоволення.
Дуже подобається Ліда Лі. Вона дуже класна вокалістка, харизматична. Ліда дуже класна і в спілкуванні. Можливо, я б їй зробила концерт або навіть концертний тур.
Ірина Ангелова каже, що Ліда Лі – дуже харизматична співачка, тому була б не проти організувати їй концерт. Фото: надано Іриною Ангеловою