25 листопада
Завантажити ще

Свириденко: Переорієнтовуємо Україну на інші маршрути постачання палива

Свириденко: Переорієнтовуємо Україну на інші маршрути постачання палива

З початком повномасштабного російського вторгнення шляхи імпорту палива радикально змінилися, внаслідок чого уряд активно переорієнтовує країну на інші маршрути постачання – автомобільний, а також частково на залізничні та річкові.

Про це повідомила перша віцепрем'єр-міністр міністр економіки України Юлія Свириденко за результатами міжвідомчої наради щодо вирішення паливної кризи.

За словами Свириденко, через дії російських окупантів Україна змушена імпортувати паливо переважно автомобільним шляхом, частка імпорту якого до війни не перевищувала 3%.

«Минулого року Україна імпортувала 82% від усього обсягу споживання пального. Це 9,6 млн тонн. Імпорт здійснювався чотирма видами транспорту: автомобільним, залізничним, морським та трубопровідним. Тепер морські поставки заблоковані агресором, залізницею везти обсяги по широкій колії немає звідки та як (раніше поставки були з РФ, з Білорусі та з Литви через Білорусь), а трубопровідний транспорт теж не працює, бо дизель у ньому був з Росії», – зазначила вона.

Завдяки збільшенню імпорту пального автошляхами, а також залізничним та річковим транспортом вдалося задовільнити попит у попередні місяці, проте у травні споживання зростає.

«Наразі при потребі бензину на травень в обсязі 120 тис. тонн у нас є можливість забезпечити його наявність на ринку. Проте ми ще працюємо над завезенням запасів для операторів ринку. Потреба в дизелі на травень складає 254 тис. тонн, її зможемо покрити за рахунок максимальних обсягів імпорту, збільшивши пропускну спроможність автомобільних переходів та залізничного перевантаження», – розповіла міністр.

Свириденко додала, що востаннє подібні логістичні виклики Україна мала під час Другої світової війни, проте зміни у кращу сторону очікуються після енергетичного форуму, який днями відбувся у Варшаві.

«Є усі технічні можливості збільшити перевалку пального через Польщу  з 60 до 200 тис. тонн на місяць. Сьогодні сукупні залишки операторів показали мінімальне зростання. Це вже хороша новина. Так, великі мережі АЗС змогли збільшити ліміти відпуску палива в одні руки», – підкреслила вона.

Як раніше повідомляла Юлія Свириденко, Польща забезпечить страхування іноземного транспорту для ввезення пального до України.