На носі "Чорна п'ятниця", яка манить як мінімум тижнем знижок та розпродажів. Усі торгові точки - від маленьких магазинчиків до великих торгових центрів - пропонують вигідні умови для покупок.
А кілька років тому до них приєдналися й українські продуктові супермаркети. Та що там супермаркети! Повз "Чорну п'ятницю" не проходять ресторани, спортклуби, салони краси і навіть перевізники. Загалом, у справі кожен, хто хоч щось продає.
Тому головне – не пропустити "час Ч". 2023 року - це 24 листопада, хоча, за традицією, великі розпродажі розпочнуться вже з понеділка – 20 листопада.
Вважається, що "Чорна п'ятниця" – це свято шопоголіків, а українцям уже 21 місяць не до свят. У той же час вдала покупка може хоч на короткий час підняти настрій, так, може, все ж таки варто себе порадувати? Тим більше, тиждень розпродажів – це чудовий час для покупок новорічних подарунків, коли до питання вибору можна підійти ґрунтовно та без метушні. Адже до головного свята в році ще залишиться більше місяця, отже, буде час подумати. До речі, нагадуємо, що цього року Святий Миколай може прийти до дітей уже 6 грудня, а не 19-го, як раніше.
На жаль, нерідко трапляється так, що через тиждень-другий, коли купівельна ейфорія залишилася в минулому, щасливий власник нових речей розуміє, що це зовсім не те, що він хотів купити спочатку. І що найнеприємніше, на це «багатство» було витрачено набагато більше, ніж було відкладено.
Опитування рік у рік показують, що не менше чверті українців залишаються незадоволені минулими розпродажами, а точніше, своєю нерозсудливістю на цих розпродажах. Що ж зробити, щоб куплена за всі гроші світу «карета» не перетворилася на «гарбуз», а "Чорна п'ятниця" щонайменше на рік залишилася в пам'яті як «шопінг мрії»?
Піти в магазин за вечірньою сукнею до Нового року, а повернутися з новим пальто, міксером і великою валізою за смішною ціною - абсолютно нормальна історія не тільки для шопоголіка, а й для багатьох жінок. Адже ми чудово розуміємо: якщо вечірньої сукні не знайшлося, не варто ломитися в «закриті двері» і купувати щось невідповідне. Але й повертатися додому з порожніми руками – це якось не "по-чорноп'ятничному".
Дуже правильною, на мою думку, стратегії багато років дотримується одна з моїх подруг. Вона завжди має при собі список покупок, які знаходяться в «листі очікування». Список постійно оновлюється, поповнюється, скорочується і тому завжди є актуальним. Причому у пріоритеті речі, які перебувають угорі переліку. Подивившись у цей список, одразу зрозуміло, що для неї сьогодні особливо актуальні чоботи для себе, піджак для чоловіка та куртка для доньки. У десятку потрапляють новий пилосос, дві ортопедичні подушки і комод, а от із посудомийкою, мабуть, ще довго не складеться - вона вже років п'ять «гуляє» між 17-м та 25-м місцем.
Збити з пантелику подругу на розпродажах практично нереально. Вона, звичайно, може «пропустити» щось із верхніх рядків і почати не з чобіт, а одразу з подушок. Але вона має правило: ніколи не опускатися нижче актуального 10-го місця, якщо не викреслені перші п'ять.
Загалом списки дуже дисциплінують, і з цим важко не погодитися. Тож беріть на озброєння та пам'ятайте про подарунки близьким, адже попереду новорічно-різдвяні свята.
І навіть не стільки про конкретні магазини, скільки про стратегію: онлайн чи офлайн?
Звісно, у звичному магазині є свої плюси: це і можливість помацати, і можливість приміряти, та й святковий настрій, коли більшість магазинів уже зараз прикрашені до Різдва, ніхто не скасовував!
З іншого боку, інтернет-покупки також мають свої плюси: найширший вибір (адже перед вами відкривають двері магазини по всьому світу), привабливіші ціни і часткова незалежність від режиму повітряних тривог.
Визначившись зі стратегією, можна розпочати вибір конкретних магазинів. Якщо збираєтеся робити великі покупки – наприклад, побутову техніку та електроніку, – непогано було б вивчити та зафіксувати ціни у різних торгових точках за пару тижнів до початку розпродажів. Не секрет, що недобросовісні продавці перед розпродажами задирають цінники, щоб потім знижки виглядали суттєвішими. Якщо не хочете, щоб вас обдурили у такий примітивний спосіб, найкраще, що можна зробити, це ретельно вивчити, що пропонує ринок сьогодні.
Мій друг напередодні великих покупок – від холодильника до автомобіля – робить невелику таблицю, куди вписує ціни та характеристики моделей, в рамках яких він тримається. На перший погляд здається, що це непотрібна трата часу, але є один цікавий момент: ця людина жодного разу в житті не шкодувала про свої покупки і завжди впевнена, що вона купила саме те, що їй було потрібно, причому за найкращою ціною.
Опитування показують, що у трійці найпопулярніших товарів, які купують українці у "Чорну п'ятницю", стабільно входить одяг. Тому незайвою буде проста порада: виміряти свої параметри, визначити свій точний розмір та зафіксувати все письмово. Важливо бути чесним із самим собою і визнати: останнім часом ви якось надто активно заїдали стрес, тому набрали кілька зайвих кілограмів. Так що ваш розмір, швидше за все, не тільки не той, що був два роки тому, але навіть не той, що був навесні.
На багатьох чекає неприємний сюрприз, коли навіть після серйозного видиху та втягування живота виявиться, що їх розмір не «емочка», а впевнена L-ка, а то й дещо серйозніше. Якщо з L-кою ви категорично не згодні, найкращим рішенням буде відкласти покупку одягу до кращих часів.
Якщо ви думаєте, що ця порада тільки для онлайн-покупців і у звичному магазині ви просто все переміряєте і на місці визначитеся, це не так.
По-перше, знаючи свої параметри заздалегідь, ви заощадите масу часу та сил, якщо не намагатиметеся в примірювальній натягнути на себе речі, які вам не за розміром.
По-друге, не потрапите на хитрощі продавця, який із задоволенням вам розповість, як вас чудово «стягла» сукня і як чудово, немов «скінні», на вас сіли «бойфренди».
Щоб не розчаруватися та випадково не влізти у борги, потрібно заздалегідь визначитися із сумою, яку ви дозволяєте собі витратити. У цьому вам добре допоможе список з кроку 1. Якщо навпроти кожного пункту в складеному списку поставити максимальну суму, за межі якої ви не плануєте виходити, це полегшить ваш вибір і дозволить зробити максимально вигідні покупки.
Шопоголіки зі стажем мають десятки дисконтних карток, і, вирушаючи на шопінг, сміливо беріть їх усі. Ніколи не знаєш, картка якого магазину може стати в нагоді - можливо, ви захочете купити нову праску або оновити постільну білизну.
Актуальною «превентивною» порадою для онлайн-покупців буде заздалегідь дізнатися про правила повернення товару у вибраних магазинах – це вам допоможе витрачати безпечно. Вивчіть не лише «офіційну» інформацію, а й відгуки, які багато розповідатимуть про те, як конкретний продавець ставиться до своїх клієнтів.
Словом, готуйтеся - і нехай у вас все вийде!