Близько 44% українців при купівлі продуктів харчування в першу чергу орієнтуються на їхню вартість, менше звертаючи увагу на якість. Це показали результати соціологічного опитування, проведеного соціологічною службою Центру Разумкова та представленого на пресконференції в агентстві "Інтерфакс-Україна".
- Після початку повномасштабної агресії порівняно з червнем 2021 року дещо зросла як частка громадян, які відповідають, що зводять кінці з кінцями, грошей бракує навіть на необхідні продукти (з 9% до 12% у вересні 2024 року), так і частка тих, хто відповідає, що живе забезпечено, але зробити деякі покупки поки що не в змозі (квартиру, автомобіль) (із 6% до 9%), за зменшення частки тих, хто відповідає, що їхній родині загалом на життя вистачає, але придбання речей довготривалого вжитку, як-от меблі, холодильник, телевізор, уже спричиняє труднощі (із 44% до 41%), - такі дані опитування.
45% респондентів заявили, що вони часто вибирають якісніші продукти, навіть якщо вони дорожчі. Ще 11% опитаних не змогли визначитися з відповіддю.
У порівнянні з 2005 роком зросла частка громадян, які отримують основний дохід із заробітної плати (з 38% до 54%) та зменшилася частка тих, хто переважно живе за рахунок пенсій, стипендій, грошової допомоги або аліментів (з 38% до 29%).
Опитування проводили на всіх територіях, що перебувають під контролем уряду України та не охоплені бойовими діями.