Завантажити ще

У небі над Закарпаттям помітили відразу три пасажирські літаки

У небі над Закарпаттям помітили відразу три пасажирські літаки
Фото: карта Flightradar24

В небі над Україною помітили відразу три пасажирські літаки. Це сталось ще 6 січня, але стало відомо лише зараз. Авіалайнери пролітали над територією Закарпатської області, поблизу Ужгорода, пише ТСН з посиланням на Flightradar24.

 Згідно з даними радару, певний час літаки перебували у закритому повітряному просторі України над Закарпатською областю, а потім терміново змінили курс та продовжили рух над територією Румунії.

На територію України залетіли:

  • Airbus A330 компанії Finnair, який прямував рейсом FIN121 з Гельсінкі до Делі.
  • Airbus A321 компанії Wizz Air, що виконував рейс W67950 з Риги до Кутаїсі.
  • Airbus A350 компанії Finnair, що летів рейсом FIN41 з Гельсінкі до Сеула.

Авіаційний експерт Валерій Романенко розповів ТСН, що літаки могли потрапити у повітряний простір України через активну роботу систем РЕБ, які наші військові задіяли через високу загрозу ворожого нальоту. Це  могло вплинуло на роботу навігаційних систем літаків, і  вони помилково потрапили у повітряний простір України.

- Flightradar дуже зрідка помиляється. Він отримує інформацію не лише з транспондерів на літаках, які постійно транслюють сигнал про їх місцезнаходження у повітряному просторі, а ще й з американської системи спостереження за повітряним рухом. Тому залетіти в повітряний простір України пасажирські літаки могли, ймовірно, через те, що були активно задіяні засоби РЕБ. Авіалайнери могли потрапили в зону їх дії та на певний період часу відхилитися від маршруту, – пояснив експерт. 

Крім того, теоретично збій маршруту міг статись через погані погодні умови: якщо у регіоні була негода, то пілоти могли запитати дозволу на проліт українською територією. Проте експерт схиляється саме до першої версії.

 - Потрапляння літаків у повітряний простір іншої держави - це дуже неприємний момент для екіпажів, бо їх просто могли б збити. Особливо над Україною, під час ворожого нальоту. Адже часу розбиратися, що саме летить, у ППО не буде, бо ворожі дрони та крилаті ракети атакують наші міста зі сходу, півночі, заходу та півдня. З будь-якого боку можуть летіти, розвернутися і атакувати обраний об’єкт. Вже були випадки, коли до цього регіону залітали ворожі крилаті ракети та "Шахеди" через Румунію та Молдову. Тому момент для цих літаків був доволі небезпечний, – зазначає Валерій Романенко.

Він додав, що українська ППО спрацювала професійно, а не як російська чи іранська, де спочатку запускають ракети і потім розбираються, по чому саме.

  • Уранці 25 грудня 2024 року літак Azerbaijan Airlines, який прямував до Грозного, розбився біля казахстанського міста Актау. Офіційні причини катастрофи ще не з’ясовані. Влада Казахстану повідомила, що внаслідок інциденту загинуло 38 із 67 осіб, що перебували на борту, також серед загиблих були два пілоти авіакомпанії. 
  • 27 грудня 2024 року Кирило Буданов, голова Головного управління розвідки Міністерства оборони України, наголосив, що літак "Азербайджанських авіаліній" був збитий російською ракетою. 
Новини по темі: літак Закарпаття