Завантажити ще

Дизайнерка адаптивного одягу Анна Павлусь: Людина в кріслі колісному заслуговує виглядати стильно

Дизайнерка адаптивного одягу Анна Павлусь: Людина в кріслі колісному заслуговує виглядати стильно
Фото: biggggidea.com

39-річна дизайнерка Анна Павлусь створює адаптивний одяг для людей з інвалідністю. До цього її підштовхнула особиста трагедія. У 2016 році через невдале падіння життя Анни кардинально змінилося – їй довелося пересісти у крісло колісне для інвалідів.

Після травми Анна переконалася на собі: одяг із звичайних магазинів незручний. Деталі, на які вона раніше не звертала уваги, викликали дискомфорт, а часом навіть біль. Тоді дизайнерка почала перешивати старі речі, експериментувати з викройками та фасонами. Спершу тільки для себе. Згодом – і для інших.

Сьогодні Анна шиє комфортний та практичний одяг для всіх, кому це потрібно. Вона заснувала бренд WHEELNY, в якому злилися два слова «колесо» (WHEEL) та «вільний», і планує найближчими роками вийти на європейський ринок. Про свій шлях, складнощі та досягнення Анна Павлусь розповіла Коротко про.

Новий виток розвитку розпочався після травми

Анна шиє одяг, у якому буде комфортно людям на колісних кріслах. Фото: instagram.com/wheelny

Анна шиє одяг, у якому буде комфортно людям на колісних кріслах. Фото: instagram.com/wheelny

Анна родом із Чернівецької області, сьогодні живе у Білій Церкві разом із чоловіком та двома синами. За плечима у неї – 18 років роботи модельєром-конструктором. Анна закінчила три виші та має дипломи закрійника-кравця, модельєра-конструктора, а також бакалавра економіки і фінансів. Останній, як вона зізнається, може стати в нагоді пізніше - коли бренд WHEELNY виросте до масштабного виробництва.

Шлях до своєї справи був довгим. У першому шлюбі Анна купила швейну машинку, але почати працювати на себе не вийшло – треба було заробляти на життя. Вона пробувала себе у різних сферах: від торгівлі на ринку до меблевої фабрики. Лише з народженням другого сина змогла повернутися до улюбленої справи – шиття.

- За професією я – модельєр-конструктор. До травми займалася індивідуальним пошиттям, я мала домашню майстерню. Іноді, коли замовлень було мало, тимчасово влаштовувалась на інші роботи з вищою зарплатою, – розповідає Анна.

У 2016 році вона отримала травму спинного мозку і змушена була сісти в крісло колісне.

- Все сталося раптово. Ми чекали на чоловіка подруги в автосервісі, я оступилася на сходах і впала. У результаті отримала складний перелом із пошкодженням хребців та травму спинного мозку.

Реабілітація зайняла два роки. Лікарям довелося визнати: повного відновлення чекати не доводиться.

- Мені сказали: "Досить витрачати сили та гроші, повертайся до своєї справи, благо професія дозволяє".

Так Анна знову повернулася до шиття. Перші замовлення стали для неї стимулом розвиватись далі.

- Через пів року після травми зателефонувала клієнтка і запитала: "Ти дороблятимеш пальто? Там шкіра з хутром...". Вирішила, що здаватися не буду. Спочатку закінчила те пальто, потім взялася за штори, чохли... Так і повернулася до роботи.

Будь-яка людина заслуговує бути стильною і модною, вважає Анна. Фото: instagram.com/wheelny

Будь-яка людина заслуговує бути стильною і модною, вважає Анна. Фото: instagram.com/wheelny

"Неможливо купити - доводиться шити"

Паралельно виникла нова проблема - одяг стандартного крою став незручним. Тоді Анна почала шити собі: вона розуміла, як адаптувати речі під нові потреби.

- У 2021 році я брала участь у проєкті "Фешн-інклюзія", ми виїжджали на модні покази. Там мене і запитали: "Чому ти шиєш тільки для себе?" І тоді з'явилася ідея робити одяг і для інших. Поступово почали з'являтись клієнти, я продовжила працювати вдома.

З початком повномасштабного вторгнення Анна тимчасово переключилася на пошиття бронежилетів для військовослужбовців. З військовою формою вона вже мала досвід у минулому: ще 2015 року шила розвантаження та бронежилети.

- Пізніше я почала замислюватися, як розвивати справу далі. Побачила рекламу гранта "Наше право", вирішила подати заявку. Щоправда, змогла це зробити не одразу – довго розробляла бізнес-план, корегувала: все для мене було в новинку.

Після перемоги у конкурсі довелося вийти із домашньої зони комфорту: Анна орендувала приміщення, закупила обладнання – так розпочалася історія бренду WHEELNY. Анна подала заявку на патент і розпочала просування бренду: розповідала про те, що шиє адаптивний одяг.

Попит на такий одяг, за її словами, стабільно зростає - адже стандартний крій не враховує особливості посадки для людей на кріслах колісних, тут треба адаптувати крій до положення тіла.

- У звичайному одязі недостатня висота посадки. Коли людина сидить, оголюються поперек та сідниці. У стандартному крої задня частина піднімається на 4-7 см, а адаптивному - від 30 до 45 см.

Анна шиє не лише повсякденні речі, а й дизайнерські: сукні, комбінезони, верхній одяг.

- Індивідуальні замовлення бувають різними: і пальто, і сукні. Масове виробництво у нас орієнтоване на трикотаж – зараз запускаємо лінію джинсів. А з індивідуальними замовленнями – все залежить від фантазії клієнта та його потреб.

Зліва - так виглядає поперек, коли людина у звичайному одязі сидить, праворуч - так одяг адаптують під людину, що сидить. Фото: biggggidea.co

Зліва - так виглядає поперек, коли людина у звичайному одязі сидить, праворуч - так одяг адаптують під людину, що сидить. Фото: biggggidea.co

Про себе бренд заявляє через Instagram, сарафанне радіо та професійне ком'юніті.

- Повноцінного сайту у мене поки що немає - потрібно багато вкладень. Є невеликий, зібраний самотужки.

Поки що серед клієнтів - переважно українці.

– Замовлення приходять із різних міст: Дніпро, Запоріжжя, Одеса, Львів… Я вже й не відстежую географію – майже вся Україна. Не лише Біла Церква.

Сьогодні Анна створює одяг для жінок, чоловіків та дітей. Крім високої посадки, її вироби мають інші особливості.

- Часто звертаються батьки – замовляють дитячий адаптивний одяг. Запити різні: бічні застібки, магнітні – особливо для людей із травмами шийного відділу. Нюансів дуже багато, і вони рідко враховуються у масовому виробництві. Адже те, що зручно при одному типі травми, може не підійти за іншого. Тому кожне замовлення ми адаптуємо індивідуально.

Реакція на запуск бренду WHEELNY, за словами Анни, була винятково позитивною.

– Зручний одяг для людей на кріслах колісних в Україні практично неможливо купити. Ті, хто вже носив наші вироби, повертаються знову: порівняно з магазинним, наш одяг набагато зручніший.

Звичайну сорочку, може, ще й вдасться одягнути, а от пальто, куртку чи штани, адаптовані під особливості посадки, в магазині не купиш. У нас, наприклад, пальто – видовжене, з урахуванням усіх анатомічних нюансів спини. Це одразу відзначають клієнти.

«Якщо зробити дешевше, постраждає якість»

Разом із першими успіхами прийшли й нові виклики, зізнається Анна.

– Відкрити бізнес нелегко, особливо без серйозного стартового капіталу. Це велика відповідальність. Робочу силу потрібно забезпечувати стабільною зарплатою – незалежно від кількості замовлень.

Не можна сказати співробітникам: "Сьогодні грошей немає". Потрібно думати і про людей, і про розвиток.

На старті власник, по суті, працює без зарплати: сам складає бізнес-плани, веде бухгалтерію, вирішує поточні завдання.

- Найняти десятьох фахівців відразу неможливо - не ті ресурси. У мене були два співробітники за наймом, а всю фінансову та бухгалтерську роботу я вела сама. Зараз створюємо робоче місце для фінансового директора, щоб я могла зосередитись на виробництві.

Анна шиє одяг не лише для жінок. Її клієнти – і чоловіки, і діти. Фото: instagram.com/wheelny

Анна шиє одяг не лише для жінок. Її клієнти – і чоловіки, і діти. Фото: instagram.com/wheelny

WHEELNY працює в середньому ціновому сегменті – не дешево, але й не люкс. Вартість одягу залишається доступною.

– Нам важливо, щоб про нас дізналися, – каже Ганна. – Тому ми робимо мінімальну націнку: хочемо популяризувати адаптивний одяг в Україні.

Звичайно, наш одяг не найдешевший, адже я використовую якісні матеріали, які не втрачають вигляд після місяця носіння. Люди з пенсією у 2–3 тисячі гривень не можуть часто міняти гардероб – тканина має бути надійною.

Дехто каже: "Дорого". Я поясню: якщо зробити дешевше, постраждає якість – на це я піти не можу.

На сьогодні Ганна майже не отримує прибутку від своєї справи – усі доходи йдуть на розвиток.

- У мене є чоловік, який працює, є додаткові надходження... Я як ФОП не можу отримувати офіційну зарплату. Що можу – інвестую, що не можу – відкладу на потім. Нині ми маємо новий етап розвитку: приміщення, ремонт, обладнання. Йдеться не про прибуток, а про майбутнє.

Іноді виникає і втома, зізнається дизайнер.

– Буває, хочеться повернутися до колишнього формату роботи: взяв замовлення, отримав оплату – це твої особисті гроші. Іноді так здається простіше. Але я знаю: якщо вже почала, вклала сили та душу – просто так все кинути не зможу.

Підтримують Анну і плани на майбутнє. За 5–10 років вона мріє вийти на європейський ринок.

– Це моя головна мета. Поки що розвиваємося в Україні, але після – будемо рухатися далі.

Паралельно Анна продовжує брати замовлення на пошиття для військових і не лише – це для неї додаткове джерело прибутку.

– Шиємо все, що потрібно: і одяг, і спеціальні вироби. Також продовжую працювати зі звичайними замовленнями: весільні, випускні сукні, індивідуальне пошиття – мої старі клієнти мене не забувають.

Головне натхнення, зізнається Анна, – це люди.

- Для мене важливі слова подяки, коли кажуть, що наш одяг - не просто зручний, а по-справжньому необхідний, що такий у магазині не купити.

Мене це мотивує. Важливо бачити, що те, що ти робиш, потрібне людям. Тому не здаємося.

У WHEELNY шиють одяг і для дому, і на вихід. Фото: biggggidea.com

У WHEELNY шиють одяг і для дому, і на вихід. Фото: biggggidea.com