Завантажити ще

Міносвіти у два рази зменшило кількість обов’язкових предметів для старшокласників

Міносвіти у два рази зменшило кількість обов’язкових предметів для старшокласників
Фото: WOKANDAPIX з сайту Pixabay

Міністерство освіти і науки України офіційно ухвалило Типову освітню програму для старшої школи. Про це повідомляється на сайті відомства.

- Це ключовий документ для втілення цієї реформи. Зокрема, програма надає можливості для учнівства 10–12 класів обирати свій освітній шлях, - йдеться в повідомленні.

Основні зміни полягають у наступному:

  • Вибір профілю. Учень обирає пакет предметів, що формують базовий профіль.
  • Профільні курси. Учень може додатково обирати курси для поглиблення знань у профілі.
  • Позапрофільні предмети. Для всебічного розвитку учні можуть вибирати курси поза профілем.

Навчальна програма містить обов’язкові для всіх предмети, які потрібно вивчати три роки для складання ЗНО/НМТ після 12 класу.

Що передбачає освітня програма:

  • Формування змінних груп для вибіркових предметів.
  • Зменшення обов’язкових предметів: замість 14 у 11 класі - 5–8 у 12 класі залежно від профілю.
  • Можливість школам самостійно створювати програми непрофільних курсів без обов’язкового використання модельних програм.

Типова програма містить навчальні плани з годинами для трьох кластерів:

  • Мовно-літературний
  • Соціально-гуманітарний
  • STEM

У межах цих кластерів ліцеї зможуть формувати різні профілі.

  • У 10 класі - профільно-адаптаційний період, коли учні можуть змінити профіль. Перший семестр має однакову кількість годин для обов’язкових предметів, щоб надолужити прогалини та ознайомитись з профілем. В цей час є години для вибіркових курсів. У другому семестрі зростає кількість годин профільних предметів.
  • У 11–12 класах навчальний план збільшує години для профільних та вибіркових курсів, а години на обов’язкові предмети поступово зменшуються.

Затверджена програма відкриває нові можливості, враховуючи сучасні тенденції. Учні зможуть обирати предмети за інтересами та кар’єрними планами, навчання стане більш інтегрованим і практичним. Раніше програми старшої школи не завжди відповідали сучасним вимогам. Зокрема, вони були перевантаженими, недостатньо враховували потреби учнів і не давали змоги формувати індивідуальні освітні траєкторії.