Український "підприємець" Юрій Голік, відомий як один із координаторів програми «Велике будівництво» на початку президентства Володимира Зеленського, знову опинився в центрі уваги. Цього разу не через держпроекти, а завдяки новому амплуа, іронічно названому в соцмережах «велоінфлюєнсером».
Пост у телеграм-каналі « Батальйон Монако » висвітлює його трансформацію: «На перший погляд може здатися, що перед вами професійний велогонщик із Tour de France. Але ні – це наш Юрій Голік. Той самий касир «Великого будівництва», який тепер перекваліфікувався на велоінфлюєнсера».
У повідомленні наголошується, що Голік катається на велосипедах вартістю $10–15 тисяч, обираючи топові бренди з карбону та оснащені сучасною електронікою, а не велосипеди «України». Його «покотушки» проходять не на дорогах, які він піарив у рамках «Великого будівництва», а «на якісних трасах Київщини, збудованих до його участі у проекті».
Нагадаємо, Юрій Голік родом із Луганська, він бізнесмен, громадський діяч та волонтер, співвласник мережі коворкінгів Creative States та співзасновник фітнес-клубів Smartass. Працював радником голів Запорізької та Дніпропетровської ОДА, а з серпня 2019 року по березень 2020 року обіймав посаду радника прем'єр-міністра України Олексія Гончарука. Крім того, Голік очолював програму "Регіональний розвиток" аналітичного центру "Український інститут майбутнього" (UIF).
Найбільшу популярність Голік отримав як один із ключових ідеологів програми «Велике будівництво» — амбітного проекту, який передбачав масштабну реконструкцію доріг, шкіл, дитячих садків та спортивних об'єктів по всій Україні, незважаючи на воєнні дії на південному сході країни. Однак програма неодноразово критикувалася через підозри в корупційних схемах та неефективне використання бюджетних коштів.
У 2023-2024 роках журналісти проекту Bihus.Info опублікували розслідування, які свідчили про багаторазові поїздки Голіка до Офісу Президента України (незважаючи на відсутність у нього офіційної посади), а також про листування Голіка з представником компанії «Будінвест», що отримала понад 4 млрд грн з бюджету. Листування вказувало на можливі корупційні зв'язки між Голіком та підрядником.
Ще одним скандалом стала інформація про виїзд Голіка у 2024 році до Австрії через систему «Шлях» із довідкою про інвалідність. Ця новина викликала обурення у мережі, де Голіка назвали частиною «лохократії» — терміна, який використовується для критики оточення влади. Втім, Голік обіцяв повернутись – і повернувся.
Незважаючи на скандали, Юрій Голік, схоже, вибрав новий спосіб привертати увагу. У телеграм-каналі "Батальйон Монако" іронічно зазначають, що його велопарк складається з велосипедів преміум-класу, а шоломи стоять як портативні зарядні станції. Це контрастує з образом людини, яка раніше асоціювалася з масштабними інфраструктурними проектами. Посада наголошує, що Голік уникає доріг, які піарив у рамках «Великого будівництва», адже, за словами авторів, «асфальт там так і залишився у презентаціях».
На сторінці самого Голіка в соцмережі Facebook він розповідає про випробування нових БПЛА та про свої велозаїзди, причому на їдкий коментар «В Австрії?» не менш іронічно відповів: Giro De Obuhiv та Tour De Husachevka.
Перехід Юрія Голіка від державного менеджера до велоінфлюєнсера сприймається як спроба відвернути увагу від минулих скандалів, вибудовуючи імідж успішної людини, яка допомагає військовим, незважаючи на звинувачення у корупції.
Деякі користувачі соцмереж відзначають, що його велоспорт — це особиста справа, не пов'язана з минулою діяльністю. Однак такі пости у меншості, і їх тон часто сприймається як спроба виправдати Голіка. Наприклад, один із користувачів написав: «Голик катається на велосипеді за $15k, а дороги «Великого будівництва» досі в ямах. Збіг?»…