У Міністерстві освіти підбили підсумки основного етапу зарахування випускників на бакалаврат. Цього року рекомендації на бюджет отримали 65 493 випускники, а на контракт – 110 883.
Звичайно ж, найкращі випускники, які набрали по 200 балів на НМТ, мали більш високий пріоритет у вступі, і, звичайно, всі зачислені на бюджет. Ми розпитали героїв наших публікацій, який вищий навчальний заклад вони в результаті обрали і чому, а також ким хочуть стати у майбутньому.
Випускниця Миргородського ліцею імені Тараса Шевченка набрала максимальну кількість балів з української мови, математики, історії України та біології. Причому, як говорила Дар'я у розмові з Коротко про, готувалася до НМТ самостійно, без допомоги репетиторів.
Дівчина говорила, що мріє вивчати біотехнологію чи біохімію, і саме в українському виші. На наше запитання, який все ж таки ВНЗ вона обрала, Даша з радістю зізналася:
– Сьогодні віднесла документи до КНУ імені Тараса Шевченка на біологію та біоінформатику. Дуже рада, що вступила до університету, про який мріяла.
Єлизавета Окпокоро залишилася вірною математиці, але чи викладатиме вона – покаже час. Фото: instagram.com/licey139
Єлизавета Окпокоро, випускниця Дніпровського ліцею № 139, зізнавалася журналістці Коротко про, що хоче пов'язати своє життя з математикою та викладати її у школі.
Тоді вона розглядала Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара – престижний, з високим рейтингом та зв'язками з міжнародними науковими центрами. Мрія збулася, але з поворотом сюжету.
- Я вступила до Дніпровського національного університету імені Олеся Гончара на спеціальність “системний аналіз та наука про дані”. Спочатку хотіла вчити математику, але мене переконали вступати на цей факультет.
Це така спеціальність, де багато математики, причому вона пов'язана з інформаційними технологіями. Це те, що мені потрібне. Єдине - не буде педагогічних предметів, які потрібні для роботи вчителя.
Щоб викладати, потрібно закінчувати магістра з відповідної спеціальності. Без педагогічних предметів до школи не візьмуть. Але якщо вони мені знадобляться, гадаю, можна буде взяти додаткові курси.
Поки що не можу сказати точно, ким планую стати у майбутньому. Але ця спеціальність дозволяє вибрати велику кількість пропозицій на ринку праці.
Я задоволена своїм вибором: моя спеціальність дозволяє стати бізнес-аналітиком, соціальним аналітиком, адміністратором баз даних. Націлююсь на роботу в IT-сфері.
Випускник Нововолинського наукового ліцею визначився з IT-спеціальністю, але вагався, у якому місті – Києві, Львові чи Луцьку – навчатися. У результаті вибір впав на Київ.
- Після НМТ розпочалася вступна кампанія. Ще з початку 11-го класу я мріяв вступити до Київської школи економіки, тому першим пріоритетом поставив саме цей університет, спеціальність вибрав "прикладну математику".
Чому вибрав її? Не хотів, щоб навчання було надто легким, мені важливо мати навантаження, тому обрана спеціальність мені цілком підходить.
Київська школа економіки - це сучасний приватний університет, який має найвищі рейтинги в Європі, тому в освітніх послугах я не сумніваюся.
Оскільки це приватний заклад, то кількість бюджетних місць була обмежена. На мою спеціальність їх лише 9, але мені вдалося потрапити на бюджетне місце.
Що стосується майбутнього, мрію стати інженером-математиком, який застосовує математичні методи в інформаційних та оборонних цілях.
Софія Рєпіна вивчатиме кібербезпеку у Львівській політехніці. Фото: скрін відео facebook.com/Uman.Osvita
Учениця Уманського ліцею № 2 у нашій попередній розмові не особливо хотіла афішувати, куди планує поступати, обирала між “технікою” та “гуманітаркою”. У результаті перемогла техніка.
– Я вступила на бюджет до Львівської політехніки, Інституту комп'ютерних технологій, автоматики та метрології. Своїм вибором задоволена. У майбутньому планую кар'єру в галузі кібербезпеки.