Завантажити ще

Секрети полювання за залізничними квитками: перевірені лайфгаки від пасажирів

Секрети полювання за залізничними квитками: перевірені лайфгаки від пасажирів
Фото: ФБ Укрзалізниця – Ukrzaliznytsia

Цього літа спроба виїхати кудись залізницею стала справжньою пригодою. Пасажири скаржаться: квитки зникають за лічені хвилини після старту продажів, придбати квиток на популярний маршрут – взагалі недосяжна річ. Причини дефіциту складні й загалом зрозумілі: від сезонного ажіотажу до наслідків війни. Коротко про – про те, як все-таки виїхати залізницею не «зайцем» і не за допомогою «перекупів».

Війна, сезон та спекулянти

Війна війною, але літній відпочинок ніхто не скасовував. Традиційно липень і серпень стали "гарячими" місяцями, коли попит на купе та плацкарту перевищує можливі межі. За даними Укрзалізниці, в останні два місяці завантаження поїздів досягло 95-100%, а попит перевищив пропозицію квитків у 4-8 разів. Сезон відпусток розігрів інтерес до моря та гір: попит на поїзд Київ – Яремче зріс на 460%, на Київ – Буковель – на 406%.

Зрозуміло, що через скасування авіасполучення пасажири пересіли на потяги. Плюс до цього влітку зазвичай зростає кількість групових перевезень – діти їдуть відпочивати. У червні-липні потяги перевезли 297 тисяч дітей, що вдвічі більше, ніж минулого року (переважно дітей військових та ВПО). Також у спеціальному резерві знаходяться 77,2 тисячі квитків для військовослужбовців.

Але головна проблема українських залізниць – втрата рухомого складу. З 2019 по 2024 роки було списано 1087 вагонів: 28 знищено обстрілами, 265 залишилися на окупованих територіях, 794 пішли в брухт через знос. Вагони вибувають швидше, ніж їх закуповують чи ремонтують: за рік парк вагонів оновився на 39 одиниць, натомість втратив 189 старих. І при цьому пасажирські перевезення збиткові, тому фінансування на ремонт і оновлення вагонного парку критично не вистачає.

Ситуацію з квитками посилюють спекулянти, які встигають скуповувати десятками онлайн-квитки для подальшого перепродажу. «Укрзалізниця» вже заблокувала понад 3000 бот-акаунтів в інтернеті, але проблема все ще залишається.

В управлінні залізниць розповіли про те, як один користувач придбав понад 200 квитків через програму та намагався пояснити це тим, що організує поїздки для дитячих груп.

- Ми звернулися до відповідних установ, щоб перевірити ці твердження. Виявилось, що це брехня. Жодної взаємодії «благодійника» з офіційними установами не було – лише спроба прикритися соціальною місією, – пояснили в «Укрзалізниці». А також зазначили, що на окремих напрямках понад 60% місць у поїздах вже зарезервовані для груп (ці місця не відкриваються для продажу за 20 днів до відправлення, оскільки вони призначені для подорожей дітей).

До ажіотажного сезонного попиту на квитки додалися й особливості воєнного часу. Фото: nashemisto.dp.ua

До ажіотажного сезонного попиту на квитки додалися й особливості воєнного часу. Фото: nashemisto.dp.ua

Важкий досвід та лайфгаки

У соцмережах і насправді українці діляться своїми історіями спроб купити квиток, які зводяться до одного: спроба забронювати квиток у застосунку закінчується фіаско – користувача «викидає» із програми після початку бронювання.

- Я два тижні намагалася купити квитки з Одеси до Харкова. Не розумію – як усі квитки на всі місця у поїзді можуть бути викуплені за кілька секунд? - поскаржилася в соцмережах користувач Ірина.

- Чому з Дніпра до Одеси ходить лише один поїзд? - дивується там же користувач Наталія. - На нього завжди нуль квитків, коли б я не починала їх шукати.

На тлі таких історій користувачі діляться один з одним лайфгаками під час полювання на залізничні квитки.

  • Купувати квиток за 45 днів до поїздки, коли надходять у продаж (з 00:00 годин). Наприклад, 14 серпня можна встигнути замовити квиток на 28 вересня. У цей період можна встановити нагадування на телефоні, заходити на сайт продажу квитків на потяги – раптом випаде щасливий квиток і з'явиться вільне місце.
  • Пройти верифікацію через "Дію", налаштувавши «Дія.Підпис» або BankID. Затверджені користувачі отримують пріоритет купівлі квитків, заодно і відсікаються боти-спекулянти.
  • Увімкніть у програмі функцію «Автовикуп», яка сама викупить для підтверджених користувачів квиток.
  • Шукати квитки можна на різних платформах – на сайті та у застосунку «Укрзалізниці», на сайті tripi.ua тощо. Правда, синхронізація цих ресурсів далека від ідеальної, вільні місця з'являються із затримкою.
  • При можливості краще вибирати квитки у непікові дні – вівторок чи середу. Нічні рейси менш завантажені, ніж денні. Можливо, є менш популярні рейси, які йдуть вдень чи ночі.
  • Не забувайте про попередні каси в офлайні - там можуть бути квитки, яких не буде на онлайн-ресурсах.
  • Слідкуйте за анонсами додаткових поїздів на офіційних сторінках у соцмережах «Укрзалізниці».
  • Купуйте альтернативні квитки, наприклад, на одну станцію ближче до необхідної – дістанетеся до потрібного місця автобусом чи електричками.
  • Ловіть "першу хвилину". Дізнайтеся точний час відкриття продажів за вашим рейсом (00:00, іноді 08:00; для деяких міжнародних рейсів - 09:00). Наперед авторизуйтесь, збережіть дані пасажирів, додайте маршрут до «Вибраного».
  • Найбільше повернення квитків – за добу напередодні відправлення. Прийдеться почергувати на сайті, але ймовірність отримати бажаний квиток зросте.
  • І найголовніше: не купуйте квитки у спекулянтів. Мало того що є ризик розлучитися з грошима і не отримати квиток, то ще й «Укрзалізниця» посилила перевірки пасажирів під час посадки в потяг, щоб знайти не лише пасажирів без квитків, а й тих, чиї дані в квитках не співпадають із даними в документах.

До речі

Куди поїхати найважче

Найгарячіша ситуація - на популярних залізничних напрямках. Так, на поїзд Київ – Львів за минулий тиждень було 160 тисяч квиткових запитів за наявності 20,9 тисячі вільних місць. На Київ – Одеса було 100 тисяч запитів при 19 тисячах місць. У п'ять-шість разів більше запитів на одне місце за напрямками з Києва до Харкова, Перемишля, Дніпра, Львова, Ужгорода.

«Укрзалізниця» клянеться, що робить все можливе, щоб хоч трохи пом'якшити ситуацію.

- Ми задіяли весь парк вагонів. У липні перевезли 2,7 млн пасажирів, кожен вагон перевіз на 14% більше пасажирів, ніж рік тому, - прокоментували у відомстві.

Для боротьби зі спекулянтами з 1 серпня запроваджено верифікацію покупців квитків через «Дія.Підпис» на окремі рейси (купити у касі квитки на ці рейси неможливо):

  • №105/106 Одеса - Київ,
  • №91/92 Львів - Київ,
  • №29/30 Київ - Ужгород,
  • №12 Львів - Одеса,
  • №27/28 Київ – Чоп.

Також "Укрзалізниця" ввела кілька додаткових поїздів на популярні маршрути:

  • №265/266 Київ – Одеса (20-24, 27-31 серпня)
  • №739/740 Київ – Кривий Ріг та №753/754 (серпень-вересень);
  • №702/701 Київ – Чернігів (23-25 серпня);
  • №775/776 Київ – Вінниця (23 серпня).