Більше ніж третина українців дізнається новини лише через соціальні мережі. Telegram залишається головною платформою для спілкування та отримання новин, значно випереджаючи інші соцмережі. Про це йдеться в дослідженні "Українські медіа: споживання новин і довіра у 2025 році", яке провела "Інтерньюз-Україна".
- Telegram лишається провідною соцмережею для спілкування (для 81 % користувачів) й отримання новин (для 72 %), суттєво випереджаючи інші платформи. TikTok зростає: його аудиторія збільшилася з 27 % у 2024-му до 30 % у 2025-му, а частка споживачів новин — з 4 % до 6 %. Водночас споживання новин у Viber зменшилося на 3 % (з 12 % у 2024-му до 9 % у 2025-му), - зазначається в дослідженні.
У Facebook та YouTube серед найпопулярніших новинних джерел переважають сторінки традиційних медіа: у Facebook лідирують «Суспільне Новини» та «Еспресо», а на YouTube - «ТСН / 1+1» та «24 Канал». Натомість у Telegram і Viber найчастіше читають канали «Труха Україна» та «Блискавка» відповідно.
Соцмережі залишаються єдиним типом медіа, що нарощує популярність як джерело новин. У 2025 році ними користувалися 86 % українців (+35 % з 2015). Телебачення втратило аудиторію з 85 % до 33 %, новинні сайти - з 47 % до 31 %, радіо - з 35 % до 13 %, друковані видання - з 31 % до 4 %. Для 37 % соцмережі - єдине джерело новин, а 51 % поєднує кілька каналів.
Все більше українців отримують новини через смартфони - у 2025 році цей показник досяг 91 % (+9 % з 2022). Серед 46-65 років - 74 %, серед 18-35 років - 96 %. Зросла й частка інших пристроїв: телевізор/Smart TV - 41 % (+7 %), ноутбук - 31 % (+15 %), комп’ютер - 18 % (+7 %), планшет - 15 % (+7 %).
Українці частіше обирають національні медіа: у соцмережах - 71 % проти 61 % регіональних, на сайтах - 77 % проти 51 %, на ТБ - 79 % проти 47 %, на радіо - 70 % проти 52 %. Лише друковані видання переважно регіональні - 80 % проти 26 %.