Завантажити ще

Книги Стівена Кінга найчастіше забороняють у школах США

Книги Стівена Кінга найчастіше забороняють у школах США
Фото: Leigh Vogel/WireImage

PEN America оприлюднила звіт "Banned in the USA", у якому зафіксовано понад 6800 випадків тимчасового або постійного вилучення книжок у 2024-2025 навчальному році. Американський письменник Стівен Кінг, якого називають "Королем жахів", став автором, твори якого найчастіше піддаються забороні у навчальних закладах США. Про це пише Assosiated Press з посиланням на PEN America.

За даними організації, протягом минулого навчального року твори Стівена Кінга вилучали зі шкільних бібліотек 206 разів, зокрема 87 його книжок, серед яких "Керрі" та "Протистояння". Здебільшого його книги прибирають з полиць, коли йдеться про вилучення "дорослої" літератури або творів із сексуальним змістом.

Проте найбільш цензурованим твором став роман Ентоні Берджеса "Механічний апельсин", який вилучали 23 рази. Серед інших авторів та книжок, що часто опиняються під обмеженнями: "Продана" Патріції Маккормік, "Назавжди" Джуді Блум, "Без подиху" Дженніфер Нівен, а також численні твори Сари Дж. Маас та Джоді Піколт.

Близько 80% усіх заборон припадає лише на три штати - Флориду, Техас і Теннессі, які ухвалили або намагалися ухвалити закони про вилучення “небажаних” книжок. Водночас в Іллінойсі, Меріленді та Нью-Джерсі діють закони, які обмежують повноваження шкільних і публічних бібліотек щодо заборони книжок.

Причинами заборон зазвичай називають: теми ЛГБТК+, питання расової нерівності, сцени з насильством чи сексуальним насильством. Часто книжки знімають із полиць на випередження - у страху перед суспільним, політичним чи юридичним тиском, навіть без прямої загрози.

Методологія PEN відрізняється від методології Американської бібліотечної асоціації (ALA), яка теж складає щорічні звіти. PEN рахує всі випадки вилучення чи обмеження, навіть тимчасові, тоді як ALA - лише постійні.Втім, обидві організації визнають, що їхні дані неповні, адже вони здебільшого ґрунтуються на повідомленнях ЗМІ або інформації, отриманій напряму.