Завантажити ще

В Україні почали блокувати спам-дзвінки: як поскаржитись

В Україні почали блокувати спам-дзвінки: як поскаржитись
Фото: Pexels с сайта Pixabay

В Україні запрацювали нові правила, які дозволяють мобільним операторам блокувати номери, з яких здійснюють спам-дзвінки. Уже за перші дні дії постанови уряду заблоковано тисячі таких номерів, повідомив у своєму телеграм-каналі міністр цифрової трансформації Михайло Федоров.

Він нагадав, що спам-дзвінки - це рекламні виклики без згоди користувача, коли компанії телефонують, щоб просувати свої товари або послуги. Тепер українці можуть самостійно повідомляти про такі порушення своєму мобільному оператору.

Наразі оператори вже запустили спеціальні сервіси для скарг:

  • Vodafone — через застосунок My Vodafone або за номерами: 111, 0 800 400 111 (в Україні) та +38 050 400 111 (у роумінгу);
  • Kyivstar — через Мій Kyivstar або за номерами: 466, 0 800 300 466 (в Україні) та 105466# (у роумінгу);
  • Lifecell — через Мій Lifecell або за номерами: 5433, 0 800 20 5433 (в Україні) та +38 063 5433 111 (у роумінгу).

Крім того, можна залишити скаргу на урядову гарячу лінію 1545 або подати звернення онлайн на сайті НКЕК.

Федоров закликав користувачів активно повідомляти про спам, щоб допомогти операторам швидше виявляти та блокувати порушників.

  • 27 червня Федоров пообіцяв, що українцям більше не надходитимуть спам-дзвінки. 
  • Боротьба зі спам-дзвінками стала можливою після ухвалення постанови уряду №761 від 25 червня 2025 року, яка затвердила Правила надання та отримання електронних комунікаційних послуг.