Завантажити ще

США назвали причини вибуху на "Титані", коли загинуло пʼятеро людей

США назвали причини вибуху на
Фото: JASON REDMOND/AFP via Getty Images

Батискаф "Титан" компанії OceanGate вибухнув усередині (сталася імплозія) під час спуску до уламків "Титаніка" через помилки в інженерному проєктуванні та багаторазові порушення під час тестування судна, згідно з офіційним звітом. Імплозія сталася в червні 2023 року, забравши життя всіх п’ятьох людей на борту включно з генеральним директором OceanGate. Про це пише BBC.

Національна рада з безпеки на транспорті США (NTSB) встановила, що процес розробки апарата був "недостатнім", що призвело до появи дефектів і невідповідності вимогам до міцності та надійності.

У звіті зазначається, що компанія не провела повноцінного випробування батискафа "Титан" і, відповідно, не знала про реальну міцність корпусу. Крім того, судно вже мало пошкодження, через які його слід було вивести з експлуатації до останнього занурення.

У червні 2023 року "Титан" зник у північній частині Атлантичного океану під час спроби занурення до уламків "Титаніка", які розташовані приблизно за 600 км від міста Сент-Джонс (провінція Ньюфаундленд і Лабрадор, Канада).

У серпні Берегова охорона США оприлюднила доповідь, в якій зазначила, що трагедії можна було уникнути, та розкритикувала "критично недосконалі" процедури безпеки компанії OceanGate.

Останнім зануренням керував генеральний директор компанії Стоктон Раш. Серед пасажирів, які заплатили до 250 000 доларів США за участь у зануренні, були дослідник глибин Поль-Анрі Наржоле, бізнесмен Шахзада Давуд і його 19-річний син Сулейман Давуд, мільярдер та авіатор Геміш Гардинг.

Під час розслідування NTSB також виявила серйозні проблеми з культурою безпеки в компанії OceanGate. Хоча деякі співробітники заявляли, що безпека є пріоритетом, інші, зокрема колишній директор морських операцій і технік, описали робочу атмосферу, в якій питання безпеки ігнорувалися.

Один із техніків компанії повідомив, що мав сумніви щодо бізнес-моделі компанії OceanGate. Зокрема щодо того, що платних клієнтів називали “місійними спеціалістами”, а не пасажирами. Згідно із законодавством США, заборонено перевозити пасажирів в експериментальних підводних апаратах.