Завантажити ще

Програма УЗ-3000 стартує вже 1 грудня, — Свириденко

Програма УЗ-3000 стартує вже 1 грудня, — Свириденко
Фото: t.me/UkrzalInfo

Пілотна програма безкоштовних поїздок залізницею «УЗ-3000» запрацює в Україні з 1 грудня. Вона триватиме чотири місяці, заявила у Верховній Раді прем’єр-міністр Юлія Свириденко.

За її словами, нині вартість пасажирських перевезень є вищою за реальну ціну квитка, адже протягом багатьох років різниця між собівартістю та тарифом компенсувалася прибутками від вантажних перевезень.

-  Дуже важливо зрозуміти наступне. У нас пасажирські перевезення і вартість пасажирських перевезень дійсно реальна вища, ніж вартість квітка. І раніше цей дисбаланс, який був, компенсувався за рахунок карго перевезень, — наголосила прем’єрка.

Вона додала, що через повномасштабну війну обсяги вантажних перевезень значно скоротилися, і цього ресурсу вже не вистачає для покриття фінансового розриву.

- Для того, щоб підтримати залізницю, у складний час в цьому році виділялись кошти додатково. Це десь 13 млрд гривень. Наступний рік ми плануємо, що це буде не менше 15 млрд гривень. І ще додатковий ресурс шукає сама Укрзалізниця за рахунок економії видатків та оптимізації своєї діяльності, — додала Свириденко.

Прем’єрка підкреслила, що ініціатива “УЗ-3000” не фінансується з цих 13 млрд грн, адже це окрема програма, яка надає можливість безкоштовних подорожей усім громадянам України.

- Наразі якраз профільне міністерство формує і деталізує, опрацьовує цю програму. Вона має запуститися з 1 грудня. І буде вона реалізовуватися впродовж 4 місяців, коли у нас є низький попит на Укрзалізницю, — підсумувала глава уряду.

 Раніше уряд анонсував, що проєкт “Укрзалізниця 3000” дозволить українцям безкоштовно подорожувати залізницею на відстань до 3 тисяч кілометрів у період “низького сезону”.

Мета програми — підтримати внутрішній туризм та рівномірно розподілити навантаження на перевізника у періоди, коли кількість пасажирів традиційно зменшується.

За даними Укрзалізниці, додаткового фінансування з держбюджету не потрібно, адже всі витрати будуть покриті за рахунок внутрішніх резервів компанії.

Відстань у 3000 км обрана не випадково — це довжина найдовшого залізничного маршруту в Україні: із Запоріжжя до Ужгорода та назад.