28 липня
Завантажити ще

Єврокомісія звинуватила Temu у продажу незаконних товарів

Єврокомісія звинуватила Temu у продажу незаконних товарів
Фото: NakNakNak з сайту Pixabay

Єврокомісія попередньо виявила порушення Digital Services Act (Закону про цифрові послуги) компанією Temu у зв’язку з незаконними товарами на її платформі. Якщо підтвердяться наявні докази, компанії може загрожувати штраф у розмірі до 6% від її загального річного доходу. Про це повідомляється на сайті Єврокомісії.

- Докази свідчать, що споживачі в ЄС мають високий ризик натрапити на незаконні товари на платформі Temu. Зокрема, аналіз таємних покупок, проведений Єврокомісією, показав, що користувачі Temu з великою ймовірністю зіткнуться з несертифікованими товарами, - йдеться в заяві Єврокомісії.

За результатами аналізу Комісії, оцінка ризиків Temu від жовтня 2024 року була неточною й базувалась на загальній інформації галузі, а не на конкретних даних щодо власного маркетплейсу. Це могло призвести до недостатніх заходів із запобігання поширенню незаконних товарів.

Розслідування охоплює й інші ймовірні порушення, виявлені у жовтні 2024 року. Зокрема, перевіряється ефективність заходів зі зниження ризиків, використання елементів дизайну, що викликають залежність, прозорість систем рекомендацій і доступ дослідників до відомостей.

Temu має право ознайомитись з матеріалами та надати письмову відповідь. Одночасно відбудеться консультація з Європейською радою з цифрових послуг. Якщо висновки підтвердяться, Комісія може ухвалити рішення про порушення Temu статті 34 DSA, що тягне за собою штраф до 6% від загального річного обігу компанії і зобов’язання усунути порушення. Також можливий посилений контроль за виконанням цих заходів.

31 жовтня 2024 року Єврокомісія відкрила провадження проти Temu. Розслідування проводиться спільно з національними координаторами цифрових послуг, митними та наглядовими органами згідно з принципами електронної комерції.  

Як пише "Главком", Temu - один із найпопулярніших шопінг-майданчиків в Україні, а його зростання особливо відчутне протягом 2024–2025 років. Експерти зазначають, що це пов’язано із супернизькими цінами, безкоштовною доставкою та агресивною рекламою.