Завантажити ще

«Автомагістраль-Південь» під кураторством Юрія Голика завищила вартість будівництва водогону до Кривого Рогу на понад 3 млрд грн — розслідування

«Автомагістраль-Південь» під кураторством Юрія Голика завищила вартість будівництва водогону до Кривого Рогу на понад 3 млрд грн — розслідування

Компанія «Автомагістраль-Південь», що пов’язана з колишнім координатором «Великого будівництва» Юрієм Голиком, отримала державний контракт на спорудження водогону Інгулець – Південне водосховище вартістю 7,7 млрд грн і, як встановили журналісти РБК-Україна, завищила вартість робіт майже на 39% — понад 3 млрд грн.

Згідно з розслідуванням саме було переплачено 287 млн грн – на будівництві третьої насосної станції, яка, за висновками державних технічних експертів, була зайвою. НС-1 і НС-2 повністю покривали необхідну продуктивність у 4200 м³/год. Крім того, переплачено 1,8 млрд грн – через прокладку чотирьох трубопроводів різного діаметру і матеріалів замість двох, що не передбачалося проєктом і створює ризики для стабільності системи. Також перевищені оплати за логістичні операції: пісок везли за 264 км (при допустимих 80 км), що спричинило переплату у 273 млн грн, ще 94 млн грн переплатили за перевезення шлаку.
Саме будівництво водогону, довжиною 26 км, виконувалося без проведення відкритих торгів — у рамках так званої надзвичайної процедури.
За фактом зловживань Головне слідче управління Нацполіції відкрило кримінальне провадження №12024000000000774 за статтями ч. 3 ст. 28 та ч. 2 ст. 364 КК України — зловживання владою чи службовим становищем групою осіб.

За даними матеріалів справи, учасники схеми також легалізували товарно-матеріальні цінності на 187 млн грн і занизили ПДВ на 20,5 млн грн.
Фігурантом проєкту виступає Юрій Голик, колишній радник голови Дніпропетровської ОДА та публічний куратор програми «Велике будівництво», який раніше вже згадувався у справі про розголошення даних досудового розслідування НАБУ.

Нагадаємо, водогін до Кривого Рогу — родинного міста президента Володимира Зеленського — будувався у 2022–2023 роках після пошкодження окупантами Каховської ГЕС. Проєкт реалізувала «Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Дніпропетровській області», замовлення отримала без тендеру компанія бізнесмена з Одеси Олександра Бойка — «Автомагістраль-Південь».