Завантажити ще

У Києві на фасаді ліцею виявили унікальний розпис, пов’язаний із "бойчукістами"

У Києві на фасаді ліцею виявили унікальний розпис, пов’язаний із
Фото: facebook.com/elena.borisova.7777

У Києві на фасаді ліцею №20, що на Оболонському проспекті, 32б, під облицюванням вагонкою знайшли настінний розпис. Його пов’язують із мистецтвом "бойчукістів" або ж із роботами художника Степана Химочки. Про це написала у Facebook Олена Борисова.

- Можу, звісно, помилятися, але одне зрозуміло точно: це не випадковий декор, а частинка нашої культурної пам’яті. Вагонку вже зняли, але розпочали утеплення фасаду. І ось тут хочеться голосно сказати: зупинімося. Бо те, що відкривається нашим очам, варте набагато більшого, ніж просто «оновлення кольором». Цей розпис за 3-4 дні зникне, мабуть, вже назавжди під утеплювачем і декоративною штукатуркою, - написала Борисова.

Вона наголосила, що необхідно об’єднати громаду, експертів та всіх небайдужих, щоб зберегти це панно. За її словами, відновлення цілком можливе, головне - не дати йому зруйнуватися. Вона також висловила впевненість, що знайдуться фахівці, здатні провести реставрацію.

- Те, що відкрилося наразі, може стати окрасою Оболоні й нагадуванням, що мистецтво завжди сильніше за байдужість, - додала вона.

"Бойчукісти" - це українські художники та їхні учні, які належали до мистецької школи, заснованої Михайлом Бойчуком. Вони працювали у 1910–1930-х роках і створили власний стиль, який поєднував: традиції візантійського іконопису та українського народного мистецтва, елементи модернізму й монументального живопису, прагнення створити "нове мистецтво для народу". Вони розписували стіни театрів, санаторіїв, навчальних закладів, будинків культури. Їхні твори мали соціальну тематику, але водночас глибоко спиралися на українську традицію.

Степан Химочка - український художник-монументаліст, представник післявоєнного покоління митців. Працював переважно у 1960–1980-х роках. Виконував монументально-декоративні розписи, мозаїки та панно у громадських будівлях Києва та інших міст. Його стиль поєднував елементи радянського соцреалізму з українськими орнаментами та декоративними мотивами. Він був одним із тих, хто продовжував традицію монументального мистецтва, розпочату ще "бойчукістами". 

Новини по темі: реставрація Київ