Вчителька англійської мови Андріана Паук заявила про абсурдність завдань у Національному мультипредметному тесті (НМТ) з англійської мови. Вона провела експеримент: запропонувала двом своїм знайомим - носіям мови з Великої Британії та США - пройти НМТ за 2024 рік. Результати виявилися невтішними: "навіть не 170 балів". Про це вона написала у Facebook.
- Це носії англійської мови. Вони все розуміють. Але вони не можуть відповісти на запитання, бо ті сформульовані так, щоб заплутати, а не перевірити знання, - обурюється викладачка.
Обидва учасники експерименту мають вищу освіту, викладали англійську в Китаї й вільно володіють мовою. Проте завдання тесту виявились для них надто складними через “неадекватні формулювання”.
- Рівень у них такий, до якого прагне кожен пересічний учень, а саме, вільне володіння мовою. Не академічне, не вузькоспеціалізоване. Який рівень мови повинні мати наші випускники, якщо пересічні носії цієї мови не можуть скласти не те що на 200, а навіть не на 170? - цікавиться Андріана Паук.
Вона зазначає, що від самого початку НМТ - неякісний і некомпетентний тест.
- Чотири предмети в один день. Неадекватні постановки питань, націлені на те, щоб заплутати. Різна складність завдань у різні дні тесту. Непрозорість, яка зумовлює зливи і нерівність умов для учасників перших та останніх сесій. Про 200-бальну шкалу можна писати окремий допис - це ганьба. Обурення, розпач, розчарування - ось з чим виходять із тестування наші випускники. Це так ми стимулюємо молодь залишатися в Україні? - йдеться у дописі.
Викладач зазначає, що аби вступити у виш у сусідні країни, НМТ не потрібний. Тому такі завдання у тестах лише спонукають дітей виїжджати на навчання за кордон, бо вони просто бояться не скласти НМТ.