Співавтор нового підручника з історії України для 11 класів Яким Галімов відповів на критику з приводу нібито "виборності освітлених тем" та можливого "негативного впливу на учнів". Він заявив, що для проєкту використано понад 20 відео, які розроблялися з професійними істориками. Про це він написав у своєму Фейсбуці.
- Для цього підручника проєкт "Реальна Історія" надав понад 20 відео, що стосуються 20 та 21 століть. Їх ми розробляли із професійними істориками. Ці відео є доповненням до інших навчальних матеріалів підручника, тому видавництво "Ранок" відзначило мене як співавтора. Я вважаю, що діти мають виходити зі школи з глибшим розумінням своєї країни та її історичного шляху, – заявив Акімов.
За його словами, підручник написаний за державною програмою, яку затвердили у МОН. Як зазначив Акімов, скануючи QR-коди на сторінках підручника, старшокласники можуть подивитися на оригінали документів з архіву СБУ про репресії проти українців, інших установ, ознайомитись з матеріалами шістдесятників та дізнатися, як відбувалося ядерне роззброєння України.
- Остання глава присвячена подіям повномасштабної війни. Тут слід нагадати, що автори підручників не самі вигадують теми, чи є навчальна державна програма, затверджена МОН. Відповідно, підручники пишуться згідно з тим, що в ній є, - наголосив він.
Напередодні в соцмережах шумів скандал через новий підручник з історії України для 11 класу. Журналіст Марія Воротило заявила, що книга закінчується подіями минулого року, де викладений матеріал "проходить по всіх тригерах школярів". За її словами, за якими критеріями автори підручника обирали теми для обговорення – суспільству неясно. Також вона зазначила, що підручнику не вистачає карт, інформації про військових, волонтерів, а також історії загиблих.
На скандал відреагували у видавництві "Ранок". Там пояснили, що додати розділ про повномасштабне вторгнення до підручника для 11-класників було свідомим рішенням, адже ця тема є актуальною. У видавництві запевнили, що у підручнику відсутні будь-які наративи чи прояви російської пропаганди.